Programa electoral 2023

La mobilitat és un dels grans reptes que hem d’abordar com a societat. Tenim una complexa trama urbana i l’augment exponencial de vehicles en els últims anys fa que cada cop sigui més difícil que l’espai públic pugui encabir la gran demanda que generem. A ningú se li escapa que cal revisar la mobilitat del nostre municipi, però també cal fer-la accessible, harmonitzada i, sobretot, sostenible.I aquesta mobilitat no només és on aparquem o si el trànsit és fluid o no. També són les alternatives que l’Administració posa al servei de la ciutadania, les facilitats existents per optar per altres sistemes de mobilitat, com també el canvi d’hàbits i estils de vida que portem. I no només és això, també és “fer poble” entre tots i totes, i poder-nos sentir partícips de la nostra vila independentment de si vivim al centre urbà o a una urbanització.

  • Pacificar i racionalitzar la mobilitat al centre del poble. Redactar un pla de mobilitat global (encarregat a persones tècniques i especialistes) que determinin quina funcionalitat ha de tenir cada un dels carrers principals del municipi (inclòs Pi i Margall), prioritzant la fluïdesa del trànsit, l’aparcament, un entorn agradable i una alta habilitació per persones amb diversitat funcional i sensorial, i sempre amb perspectiva de gènere.
  • Arranjar el carrer Pi i Margall per fer-lo accessible, respectant les llambordes, i d’acord amb el veïnat i el teixit comercial.
  • Incrementar la senyalització a totes les entrades del poble per aconseguir un accés intuïtiu a l’aparcament del Centre-Sindicat i d’altres aparcaments amb l’objectiu de maximitzar la seva capacitat.
  • Construcció d’una mini-rotonda a la intersecció Av. Pi i Margall – c. Maria Aurèlia Campmany – Av. Josep Fontcuberta per pacificar l’entrada sud de Caldes i millorar-ne la seguretat.
  • Revisió integral de l’estat del ferm i de les voreres de tots els carrers del municipi i dels parcs (incloent les urbanitzacions) per tal de crear un llistat prioritzat d’execució de millores en funció de la seguretat i l’estat de conservació.
  • Millorar la seguretat pública a totes les urbanitzacions amb la instal·lació de càmeres de control de matrícula a les entrades i sortides principals com també als camins que hi arriben.
  • Regular la freqüència del bus urbà a les urbanitzacions en funció de les necessitats del veïnat.
  • Arranjar el camí orbital i d’altres camins per impulsar els desplaçaments amb bicicleta o a peu amb l’objectiu de promocionar la cohesió territorial entre les diferents urbanitzacions i el centre urbà.
  • Executar la connexió a peu dels Saulons amb el passeig del Remei.
  • Revisar el projecte d’execució de millores a la carretera C-59 per tal que les rotondes plantejades siguin soterrades o elevades per evitar interrompre el trànsit directe de la via, incrementant la fluïdesa d’entrada i sortida de vehicles, com també la seguretat a les parades d’autobús de Can Valls i Torre Negrell.
  • Instal·lació d’un semàfor amb polsador a la carretera C-1415b per tal que les persones puguin anar a peu de Can Maspons a Els LladonersCan Regassol amb seguretat.
  • Ampliar l’aparcament del carrer Escoles Pies “de dalt” per duplicar la seva capacitat mitjançant una infraestructura sostenible que s’alimenti energèticament de plaques solars i permeti una connexió eficient de vehicles elèctrics (mesura a llarg termini).
  • Revisar la regulació del trànsit i les voreres del carrer Escoles Pies per millorar-ne la seguretat i la convivència amb el veïnat.
  • Treballar una alternativa per eliminar el trànsit pesat del carrer Homs, intentant reduir al màxim l’impacte ambiental i millorant-ne la seguretat ciutadana.
  • Habilitar un bus llançadora d’alta freqüència des de Caldes fins a l’estació de tren de Mollet del Vallès per convertir aquesta estació en un referent per a la mobilitat pública del nostre municipi.
  • Sumar-nos i impulsar el projecte 20×2020 de la Unió d’Empresaris del Vallès i de FEMVallès per a la construcció de 20 noves estacions de tren al Vallès, interconnectant les diferents línies existents i que preveu un intercanviador per l’eix de la Riera de Caldes (línies R3-R8).
  • Incrementar les línies de Bus exprés que permetin connexions directes i ràpides des de Caldes a les poblacions on hi hagi més afluència de passatgers (sense parades intermitges) com també amb “l’Intercanviador de la Riera de Caldes”.
  • Crear un vial segregat per a vianants a la sortida oest del municipi fins al polígon El Pinatar per millorar-ne l’accessibilitat i seguretat.
  • Arranjar el carrer Bigues per millorar-ne la seguretat i la vialitat per convertir-lo en l’entrada directa de l’exterior del municipi al Centre Històric.
  • Instal·lar bancs amb ombra al nou accés soterrat al cementiri municipal.
  • Instal·lar bancs als carrers on l’ample de la vorera ho permeti, així com també de papereres.
  • Potenciar i prioritzar altres formes de mobilitat dins el municipi, que incloguin carrils bici/patinet prioritaris i que connectin les zones esportives entre Les Cremades i El Bugarai, tot establint corredors cap a les escoles.
  • Crear una xarxa segura d’aparcaments per a bicicletes a tot el municipi.
  • Crear aparcaments per a motos a les zones del municipi on no n’hi hagi, i reordenar els aparcaments existents.
  • Establir un servei de llançadora/bus elèctric nord-sud a Caldes amb aparcaments a l’entrada de Caldes.
  • Tenint en compte el pla d’ordenació urbanística, habilitar un espai per a autocaravanes i furgonetes camperitzades per pernoctar en una zona d’equipaments.